Prisen afgørende for værkstedskunder

Prisen er den afgørende faktor, når bilister skal have bilen repareret på et værksted. En ny undersøgelse viser, at 35 procent af bilisterne går efter prisen, når der skal vælges værksted.

Det er værkstedsportalen Autobutler.dk, der står bag den nye undersøgelse, der viser, at godt hver tredje kunde – helt præcist 35 procent – har prisen på opgaven som det vigtigste kriterium.

Det betyder dog, at 65 procent af bilisterne vægter andre krav højere ifølge undersøgelsen, der er baseret på 26.000 forespørgsler, som danske bilister har sendt via Autobutler.dk i portalens knap toårige levetid.

Autobutler.dk understreger dermed, at prisen ikke nødvendigvis er enerådende i valget af værksted.

“For eksempel synes 20 procent af vore brugere, at det vigtigste er værkstedets omdømme. På autobutler.dk får alle værksteder ratings af brugerne, og det vælger hver femte bilist efter,” forklarer adm. direktør og partner Christian Legêne i Autobutler.dk.

Også kriterier som afstand til værkstedet, en god dialog med værkstedet og grundigt specificerede tilbud tæller tungt for autobutlers privatkunder. Ifølge direktøren ser stadigt flere bilister fordelene i autobutlers online-koncept med blandt andet skriftlige reparationsaftaler, uafhængige stikprøvekontroller af værkstederne og tusindvis af bedømmelser.

Det vælger bilisterne værksted efter:

35 procent vælger efter pris.
20 procent vælger efter bedømmelser/ratings
10 procent vælger efter afstand
10 procent vælger efter god dialog
10 procent vælger efter bedst specificerede tilbud
15 procent vælger efter andre krav
Kilde: autobutler.dk